ALLMÄNNA VILLKOR

Pris

Alla produkter i butiken creyan.se är listade med 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som t ex priser, specifikation mm.

Är du under 18 år behöver du målsmans tillstånd för att handla hos oss.

För leveranser utanför EU tillkommer ev. tullavgift och fraktkostnader som betalas av köparen.

Betalning

Våra säkrade betalningslösningar erbjuds i samarbete med Stripe och Swish Payments. Du kan betala via direktbetalning eller kreditkort.

Leverans-och fraktvillkor

För inköp över 500 kronor är frakterna inom Sverige fria. För köp under 500 kronor tillkommer en fraktkostnad om 59 kr. Utanför Sverige är frakten 25 euro.

Varorna skickas till dig inom 2-4 dagar efter beställningen. Om ett föremål inte finns i lager skickar vi det till dig så snart som möjligt, eller så kan du begära återbetalning. Om du ångrar ditt köp kontakta oss på service@creyanskin.se.

Agamé Beauty AB ansvarar inte för skador eller försvunna paket.

Under vissa omständigheter kommer Agamé Beauty AB att utfärda återbetalnings- eller butikskredit i händelse av ett skadat paket eller försvunnit paket. Detta är upp till Agamé Beauty ABs egen diskretion..

Om ditt paket är skadat eller saknas är det kundens skyldighet att anmäla detta till Agamé Beauty AB inom 4 arbetsdagar.

Om ett paket är skadat eller förlorat när du reklamerat varan och skickat åter till Agamé Beauty AB är kunden ansvarig för betalningen.

Outlösta paket

För outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera 250 kr för att täcka administrationen kring detta samt returfrakt.

Ångerrätt

Vi vill självklart att du som kund skall vara nöjd med de varor du köper av oss. Skulle du ångra ditt köp så har du rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar efter att du mottagit varan.

Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar varan, kom ihåg att ange ditt kundnummer och fakturanummer. Du som kund står för returfrakten vid ångrat köp. Vi betalar tillbaka köpesumman inom 30 dagar efter att du hävt köpet och returnerat produkten.

Varorna returneras till:

Agamé Beauty AB
Kemistvägen 15 Box 1139
183 11  Täby

När vi erhållit varan i samband med din retur kommer vi att undersöka varan i enlighet med den beskrivning du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om reklamationen godkänns svarar vi för dina fraktkostnader samt eventuella andra kostnader du haft i samband med reklamationen. Även om vi godkänner en reklamation är du som kund alltid skyldig att begränsa dina kostnader till följd av reklamationen. Det är således endast försvarliga kostnader som ersätts.

Cookies

För att kunna handla på vår webshop krävs ett samtycke till cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies använder vi för att förbättra webbplatsen för våra kunder, till exempel för att kunna anpassa webbplatsen efter önskemål och val. En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator i max 12 månader. Cookies används enkom för att förbättra din upplevelse av vår webbsida, inte för att lagra persondata. Du kan enkelt radera cookies från din dator eller mobila enhet via webbläsaren.

Orderbekräftelse och överlåtelse av risk

När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse via e-post. Önskar du annullera eller ändra något i din order är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Du blir ägare till de varor du beställt först när de har levererats till dig och vi har mottagit en fullgod betalning för varorna. När varorna har levererats till dig övergår ansvaret för deras förlust eller förstörelse till dig.

Tillämplig lag och jurisdiktion

Dessa Allmänna villkor och din användning av Webbsidan (och alla relationer utan kontraktsnatur som kan uppstå genom eller i samband med dem) ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk materiell lag. Du accepterar det svenska domstolsväsendets exklusiva jurisdiktion för att avgöra tvister som kan uppkomma genom dessa Allmänna villkor.

Tvist

I händelse av tvist, har du som konsument rätt att hänföra tvisten till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi har som policy att följa ARN:s rekommendationer. Du kan kontakta ARN via deras hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Fri Gåva!

Registrera dig för 15% rabatt på ditt första köp.

Vi kommer bara att använda din information i enlighet med våra allmänna villkor. Gäller för engångsbruk för nya e-postabonnenter. Erbjudandet kan ändras eller avbokas när som helst.